سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش در هر حال واجب است . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 91 دی 24 , ساعت 7:33 عصر

تصویری از شکنجه در زندان‌های سعودی

به تازگی تصویری توسط فعالان حقوق بشر عربستانی در پایگاه‌‌های اینترنتی اجتماعی منتشر شده که یکی از شیوه‌های شکنجه در زندان‌های آل سعود را نشان می‌دهد.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیرة العربیة، فعالان حقوق بشر عربستانی در پایگاه توئیتر عکسی از شکنجه زندانیان عربستانی منتشر کرده و در توضیح آن نوشتند: «تصویری که مشاهده می‌کنید، متعلق به شکنجه زندانیان گوانتانامو یا ابوغریب نیست، بلکه مربوط به شکنجه زندانیان در زندان‌های آل سعود است.

در ادامه این گزارش آمده است: همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مردی از دو پایش آویزان شده و دستانش هم به میله‌ای که دو پایش در آن زنجیر است، بسته شده است.

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری بارها رژیم سعودی را به دلیل نقض حقوق بشر در زندان‌هایش محکوم کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر اشاره کرد که چندی پیش در بیانیه‌ای از شکنجه زندانیان عربستانی و وارد آمدن آسیب‌های جسمی به آنها اظهار نگرانی و اعلام کرد که شکنجه‌های صورت گرفته در زندان‌های رژیم سعودی در مواردی به معلول شدن زندانیان انجامیده است.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در بیانیه خود به «محمد طاهر الشمیمی» (17 ساله) از ساکنان العوامیه در شرق عربستان اشاره می‌کند که بر اثر شکنجه‌های زندانبانان رژیم سعودی قدرت تکلم خود را از دست داده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ